1.januar 2024 ble reglene om krav til lønns- og arbeidsvilkår i offentlige kontrakter endret. I årets første episode av Anskaffelsespodden gjennomgår arbeidsrettsekspert Lill Egeland og Olav E Haukeli hvordan oppdragsgivere bør gå frem for å overholde disse kravene i sine anskaffelser.

Et sentralt og viktig spørsmål er hvordan man kan identifisere hvilke lønns- og arbeidsvilkår det må stilles krav til for en konkret kontrakt. Mens de anbefalte standardklausulene ikke legger opp til at oppdragsgiver i forkant skal definere lønns- og arbeidsvilkårene, har oppdragsgiver en kontrollplikt. I denne episoden ser Lill og Olav også nærmere på innholdet i kontrollplikten på ulike områder. 

Få med deg nyeste episode av Anskaffelsespodden! 

 

Meld deg på vårt nyhetsbrev for å motta nyheter og invitasjoner innenfor offentlige anskaffelser!


Thanks for submission